Praktische informatie
Alle praktische informatie en antwoorden op veelgestelde vragen zijn terug te vinden op de website
.KopievanZondertitel-1d8db78f275f21bd3b08ae655270455f52771c487ce8c52deecd0cce0b5779a4.png)
-
De aanvraag om materiaal te huren kan alleen online gebeuren via onze website.
Stap1: Reserveer de gewenste signalisatiematerialen online via onze website.
Geef hierbij de gewenste huurperiode mee. U ziet onmiddellijk of de materialen beschikbaar zijn.
Hou er rekening mee dat parkeerborden er in verschillende steden en gemeenten minstens 24u tot 72u op voorhand moeten staan om buurtbewoners en politie tijdig te verwittigen.
Reserveer tijdig zo ben je zeker dat we al het materiaal nog in voorraad hebben.
Stap2: U ontvangt van ons een bevestigingsmail met daarin de betalingsvoorwaarden. Uw reservatie is pas definitief zodra wij de volledige betaling van huur, waarborg en eventuele leverings-en plaatsingskosten tijdig hebben ontvangen.
Stap 3: Wij komen de borden brengen op de afgesproken datum.
Stap4: Wij komen de borden ophalen op de afgesproken datum.
-
Wij bezorgen de signalisatiematerialen in de regio: Tienen, Hoegaarden, Glabbeek, Kortenaken, Zoutleeuw, Linter, Landen, Boutersem, Bierbeek, Lubbeek, Aarschot, Tielt-Winge aan een tarief van 45 euro.
Buiten deze regio zal een hogere transportkost aangerekend worden.
-
De huurder is verantwoordelijk voor het verkrijgen van eventueel benodigde vergunningen voor het plaatsen van signalisatiemateriaal.
De huurder is verantwoordelijk voor het correct en veilig plaatsen van het gehuurde signalisatiemateriaal volgens de voorwaarden van de verkregen vergunning.
Bij een inname openbaar domein bijvoorbeeld een verhuis, container, levering, (renovatie)werken, een evenement, ... heeft u altijd een geldige vergunning nodig. Zonder geldige vergunning riskeert u een inbeslagname van de verkeersborden, een gasboete en komt de politie niet optreden in geval van fout geparkeerde wagens tijdens de duur van het parkeerverbod.
Parkeervergunning kan zijn bij het innemen van 1 of meerdere parkeervlakken. Een ingebruikname openbaar domein bv. als een vrachtwagen of container op straat moet staan.
De meeste steden en gemeenten vragen minimaal 10 tot 15 werkdagen voor het afleveren van een vergunning voor een tijdelijk parkeerverbod.
Dient er ook een straat of straten afgesloten te worden dan zal dit soms tot één maand op voorhand dienen aangevraagd te worden afhankelijk van stad/gemeente. Bij innames openbaar domein op een gewestweg zal dit altijd ten minste 1 maand op voorhand moeten aangevraagd worden. Daar dat de vuilophalingsdienst, hulpdiensten , de Lijn ook hun goedkeuring dienen te geven.
Hou rekening met feestdagen (=sluiting gemeente/stad) en het feit dat parkeerborden minstens 48u op voorhand moeten geplaatst worden.
-
Het correcte type parkeerborden staat steeds vermeld op je vergunning van stad / gemeente / politie. Voor alle duidelijkheid: je mag zelf niet zomaar bepalen welke parkeerborden je huurt en plaatst. Dit dien je steeds na te kijken in je vergunning en verschilt per inname.
-
De prijzen voor het huren van parkeerborden en signalisatiematerialen vind je terug op onze website. Voor grotere innames kan je via mail [email protected] een persoonlijke offerte opvragen.
-
Start huurperiode = dag van plaatsing door JK VERHUUR of dag van ophaling door de huurder
Einde huurperiode = dag van ophaling door JK VERHUUR of dag van retournering door de huurder
Opgelet! Parkeerborden moeten er in verschillende steden en gemeenten minstens 48u tot 72u op voorhand staan (dit verschilt per stad/gemeente)
Selecteer aub de juiste periode in uw aanvraag om te vermijden dat je parkeerborden er te laat staan of te vroeg worden opgehaald.
Afhankelijk van de route worden de materialen op weekdagen tussen 8u en 16u geplaatst en opgehaald door JK VERHUUR. Het is in geen geval mogelijk om op bepaalde tijdstippen te laten leveren of ophalen.
Opgelet: wanneer je parkeerverbod geldig is op vrijdag dan komen wij op maandag de materialen terug ophalen. Stockeer de borden tijdens het weekend binnen en plaats ze maandagochtend vanaf 8u terug buiten voor ophaling.
-
Afhankelijk van de route wordt het materiaal op weekdagen tussen 8u en 16u geplaatst en opgehaald. Het is in geen geval mogelijk om op bepaalde tijdstippen te laten leveren of ophalen.
Er zijn geen plaatsings- en ophalingsrondes tijdens het weekend.
Opgelet: wanneer je parkeerverbod geldig is op vrijdag dan komen wij op maandag de materialen terug ophalen. Stockeer de borden tijdens het weekend binnen en plaats ze maandagochtend vanaf 8u terug buiten voor ophaling.
-
Alleen de effectieve datum/data van het parkeerverbod mogen genoteerd worden op de borden.
Op E1 en E3 borden wordt er standaard van 6u tot 22u op genoteerd tenzij u doorgeeft dat het parkeerverbod minder lang geldig is.
Parkeerborden type E9c zijn uitsluitend geldig op weekdagen en dit van 7u tot 17u.
Data en uren moeten met een witte krijtstift genoteerd worden op de onderborden. Bij fout geparkeerde wagens zal de politie weigeren om te takelen indien de data en uren er niet op genoteerd staan met een witte krijtstift.
-
In dat geval neemt u contact op met de lokale politie. Wanneer je in het bezit bent van een geldige vergunning en je de nummerplaten van de geparkeerde wagens bij een plaatsing tijdig hebt doorgegeven via het formulier 'kennisgeving' nummerplaten' dan zal de politie de fout geparkeerde wagens wegtakelen.
U hoeft dit niet aan ons te melden.
-
Indien wij een huurwaarborg vragen, staat dit vermeld bij het artikel.
Wanneer moet ik de borg juist betalen?
Wanneer u van ons een bevestigingsmail krijgt, dient u de borg direct te betalen. Eens we jouw betaling van het gehuurde materiaal, de transportkosten en de borg ontvangen hebben, is je reservering finaal en plannen we deze in.
Wanneer krijg ik mijn waarborg terug?
U krijgt de resterende waarborg terug indien het signalisatiemateriaal/de verkeersborden op tijd en zonder schade terug gebracht worden.
-
Bij ontbrekende en/of vernielde signalisatiematerialen/borden zal de nieuwwaarde van de waarborg afgehouden worden.
Beschadigde materialen worden volledig aangerekend wanneer ze niet meer bruikbaar zijn of gedeeltelijk naargelang de beschadiging.
Ontbrekende materialen worden altijd volledig aangerekend.
-
Annulaties en wijzigingen moeten steeds via mail doorgegeven worden en kan dus niet telefonisch gebeuren!!
Kosteloos annuleren kan tot maximaal 5 werkdagen op voorhand. Er wordt bij terugbetaling wel - gelijk wanneer u de annulatie schriftelijk doorgeeft - een administratieve kost van 18,50euro exclusief BTW aangerekend dit voor het annuleren van de bestelling, opmaken creditnota en wijzigen van onze planning.
Indien u later dan 5 werkdagen op voorhand moet annuleren dan wordt er slechts 50% van het huurbedrag min de vaste administratiekost terugbetaald.
Kan je verhuis, levering of geplande werk niet doorgaan owv onvoorziene omstandigheden? In dit geval dien je ons tijdig te verwittigen en verplaatsen we de huur naar een latere datum.